NETFÓRUM blog...
Hogyan érjünk el magasabb helyezést a Google találati listáján?
...a jobb helyezés nyomában
Informatikusainkat naponta keresik meg azzal a kérdéssel, vajon, hogy érhetünk el jobb helyezést a legnépszerűbb kereső, a Google ranglistáján. Mivel az itt elért helyünk gyakorlatilag a kulcsa vállalakozásunk online népszerűségének, íme a keresőoptimalizálás néhány alaplépése, amivel gyorsan képbe kerülhetünk.
Amikor a Google „belefut” a weboldaladba, elsőként az alábbi kérdésekre „keresi” a választ:
- Miről szól ez az oldal? Milyen kulcsszavak vannak hozzákapcsolva?
- Jól és helyesen működik az oldal? Gyorsan fut, rendesen betöltődik?
- Az oldal tartalma megfelelő? A látogatók sokat időznek rajta? Szeretik megosztani közösségi portálokon, például a Facebook-on?
Ha a válaszok többsége "nem", itt az idő javítani weboldalunk látogatottságán!
1. Befelé mutató hivatkozások
A tőlünk független, más weboldalakon található, a saját weboldalunkra mutató linket (hivatkozást) befelé mutató hivatkozásnak hívjuk.
Ez annak a törekvésünknek a szükségességét jelenti, hogy minél több, témájában a miénkkel azonos jellegű, népszerű, sűrűn látogatott oldalt rávegyünk arra (pl. szakmai weboldalak, szakgyűjtőoldalak, szaknévsor), hogy vegyenek fel bennünket az általuk meglátogatásra ajánlott oldalak közé, - azaz, elhelyeztetjük rajtuk a saját weboldalunk elérhetőségét. Szerencsére sok helyen a regisztráció ingyenes.
- Ahol a vállalkozásunkat bemutató szöveget is kérnek, ott érdemes, sőt, melegen ajánlott ezt egyedileg, azaz különbözőképpen megfogalmazni.
- Népszerűbbek, látogatottabbak, ezáltal a Google számára is „vonzóbbak” azok az oldalak, melyeknek tényleg van érdekes tartalmuk és viszonylag sok időt töltenek ott a látogatók böngészéssel.
Bármekkora is a kísértés, ne tuszkoljuk be ugyanazzal a szöveggel weboldalunkat mindenféle linkgyűjteménybe, se ingyen, se pedig pénzért cserébe. A Google hamar felismeri az „esztelen pakolgatást” és könnyen a találati lista 97. oldalára pottyanhatunk, vagyis büntetésbe kerülhetünk egy időre, ami árthat az üzletünknek. (Informatikusaink is tesztelték, tényleg így működik.)
Ehelyett írjunk blogokat, híreket, kreáljunk érdekes tartalmakat, melyek kapcsolódnak a vállalkozásunkhoz, akár a webhelyünkön belül, akár máshol, ahol külső hivatkozásként feltüntethető a saját weboldalunk elérhetősége. Ugyancsak tapasztalatból állíthatjuk, a Google értékeli az aktivitást, minden apró erőfeszítés segíti, hogy jobb helyezést érjünk el. (pl.: ha mosógépeket árulunk, érdemes például mosógépekről szóló, hasznos tanácsokat is osztogatnunk weboldalunkon, hiszen, ha egy látogatót foglalkoztat egy kérdés és felteszi azt a Google keresőjében ("Hogyan tisztítsuk a mosógépet?"), könnyen lehet, hogy a mi útmutatónkat „dobja ki” elsőként, - főként, ha szerepel ilyen című cikk a weboldalunkon. Minél többen keresnek rá erre a kérdésre – és miért ne keresnének, hiszen érdekes, - annál többször botlanak bele weboldalunkba és a Google annál inkább előre rangsorolja azt.
2. Szociális tevékenységek: a közösségi háló rejtelmei
A friss tartalom egyértelműen változtat a Google mindenkori, weblapunkkal kapcsolatos megítélésén, - és mondani sem kell, nem rontani fogja azt.:) Új tartalmak „gyártásában” és azok megosztásában óriási segítséget jelentenek a közösségi oldalak. Miért? Mert a Google úgy értelmezi a valós emberek által megosztott és kedvelt oldalakat, hogy ott bizonyára hasznos és érdekes tartalmakra lelhet a web vándora.
Persze, ehhez leginkább két dolog szükséges. Az egyik, hogy vállalkozásunknak legyen rajongói, vagyis a minket kedvelők által követhető oldala, illetve az, hogy weboldalunk tartalmazza ezek elérhetőségét (pl. Facebook ikont), a másik, hogy megérjen egy-egy megosztást, tetszik-et mindaz, amit magunkból, - a gondolatainkból, tudásunkból, kínálatunkból - a nyilvánosság elé tárunk.
Fontos, hogy ne csak ajánlatokat, például mosógép árakat tartalmazzanak az embereknek szánt üzeneteink, hiszen akkor vagyunk igazán sikeresek, ha minél többen megosztják, tovább viszik a híreinket, gondolatainkat, vagyis minél többen értesülnek a tényről, hogy létezünk. (Egy fontos tapasztalati tény - amit magunkon is ellenőrizhetünk adott esetben, - hogy az emberek leggyakrabban és legszívesebben az akciókat, nyereményjátékokat vagy érdekességeket osztják meg a barátaikkal.) Jó ha arra is tekintettel vagyunk, hogy - hacsak nem egy hatalmas, nemzetközi cég vagyunk, mint pl. a Google, - az embereket nem igazán érdekli, ami a cégünkben történik.
Érdemes lehet tudni még, hogy az Economist szerint például mi, magyarok vagyunk a leginkább fogékonyak a közösségi hálók iránt – főleg, ha Facebook-ról van szó (B2C), - de építkezhetünk a LinkedIn vagy a Twitter oldalain is (B2B, B2C), ha például külföldi partnereket szeretnénk megszólítani.
3. Friss tartalom!
Akkor tehát nézzük, mit fogunk posztolni, hogy az a Google "figyelmének" felkeltésére is érdemes legyen.
Fókuszáljunk a szakterületünkre (pl mosógépek forgalmazása) és az emberek fejében megfogalmazódó problémákra, igényekre. Mivel tudjuk az életüket könnyebbé tenni? Fontos, hogy jószándékkal, kellő stílusérzékkel és szakmai tudásunkkal felvértezetten vezessük elő a mondandónkat, ne mással, például helyesírási hibákkal, vagy a konkurencia becsmérlésével vívjuk ki a figyelmüket. Ha egy rosszul „odatett” tartalom elterjed, érthető, hogy vállalakozásunk népszerűsége visszaesik. Ugyanez igaz fordítva is: ha valaki nem elégedett velünk, könnyen szétkürtölheti ezt ismerősei körében (még akkor is, ha nem igaz). Figyeljünk tehát olvasóinkra is, s ha kell, azonnal reagáljunk a vállalkozásunkat érintő kérdésekben.
Akár a weboldalunkra, akár rajongói oldalra készítünk tartalmat, ügyeljünk rá, hogy maradjunk a szakterületünknél (mennyiben kapcsolódik ez vállalkozásunk tevékenységéhez?), így a megfelelő kulcsszavak óhatatlanul is "súlyként" jelennek meg tartalmainkban a Google számára.
És még valami: A Google gyakran mellőzi a régi, mindenféle módosítást mellőző, statikus (változatlan) weboldalakat. Ha nem dinamikus vállalkozásunk online platformja, érdemes megfontolni egy új, korszerű weboldal létrehozását és működtetését, ami a most említett tartalmi előnyszerzésen túl azt is magával hozhatja, hogy az új oldalunkat már keresőoptimalizált, de legalább is arra előkészített formában vehetjük birtokba, - hiszen a programozók és informatikai csapatok felé ma már alapvető elvárás, hogy az általuk készített weblapok mindegyikébe be legyenek építve a népszerű keresők által felismerhető meta tag-ek, kódok, keresőbarát címek, struktúrák, stb.
4. Keresőoptimalizálás (SEO)
Csalódottá válunk, amikor ráébredünk, hogy weboldalunk - vagyis vállalakozásunk online telephelye, sőt, vezérképviselete - valamiért még sem felel meg az elvárásoknak, másként fogalmazva saját várakozásainknak. Ez az a pillanat, amikor rá kell ébredjünk, se egy érdeklődés, se egy megrendelés nem fut be pusztán azért, mert vállalkozásunk jelen van a virtuális térben. Egyszerűen semmit nem ér, de miért nem?
Lássuk, hogyan legyünk úrrá a helyzeten! Vizsgáljuk meg, mire van szükségünk, és azt milyen sorrendben szerezzük meg a magunk számára.
(Figyelem: amennyiben weboldalunk mindezt nem tudja, akkor mindenképpen egy komplett korszerűsítésre van szükség!)
- Biztosítva van-e, hogy oldalunk valamennyi kódja hibamentes, szabványos, azaz érvényes?
- Megoldott-e, hogy az URL-jeinkben szerepelnek a számunkra legrelevánsabb kulcsszavaink (pl.: http://www.supermosogep.hu/hogyan_tisztitsuk_a_mosogepet)?
- Adott-e, hogy minden egyes oldalunk címe egyedi, és megfelelően tükrözi annak tényleges tartalmát?
- Gondoskodtunk-e róla, hogy a webhelyen közzétett képeinknek minden esetben legyenek "alt" és "title" tulajdonságai (lsd: jobb klikk, oldal forrása)?
- Ügyeltünk-e rá, hogy az oldal programozásakor a struktúrát követő módon, az úgynevezett header elemek (h1, h2, h3, stb) jó helyen és helyesen kerültek meghatározásra?
- Tényleg egy jó tárhelyszolgáltatónk van, biztosított a weboldal gyors betöltődése?
Egy jól működő weboldalnak, amit a Google is értékel és az emberek érdeklődését is felkelti, mindezt tudnia kell!
Itt ingyenes kivizsgálást kérhet meglévő weboldalára: KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
Itt keresőoptimalizálást kérhet: SEO
Keresőoptimalizált és korrekt honlap ajánlatokat itt talál: HonlapKirály.hu
Ügyfélszolgálat
Irodánk címe:
H-2000 Szentendre, Szatmári utca 41.
Telefon:
+36.26.500.075
Fax:
+36.26.500.076
Mobil:
+36.20.983.4677
E-mail:
support kukac netforum.hu
H-2000 Szentendre, Szatmári utca 41.
Telefon:
+36.26.500.075
Fax:
+36.26.500.076
Mobil:
+36.20.983.4677
E-mail:
support kukac netforum.hu
Referenciáink
Vélemények rólunk
„A korábbi honlapunk után soha nem gondoltam volna, hogy a webes megjelenésünk annyira exkluzív lehet, mint amire mi a férfi divatáru gyártásában törekszünk. Arra pedig végképp nem számítottunk, hogy a hírlevél ekkora jelentőséggel bírhat ügyfélkörünk támogatásában....
"Nagyon tetszik az új adminisztrációs felület! Bármi meg tudok csinálni pillanatok alatt! Köszönöm!"