facebook
dandelion11.jpg

NETFÓRUM blog...

Hogyan érjünk el magasabb helyezést a Google találati listáján?

 ...a jobb helyezés nyomában

Informatikusainkat naponta keresik meg azzal a kérdéssel, vajon, hogy érhetünk el jobb helyezést a legnépszerűbb kereső, a Google ranglistáján. Mivel az itt elért helyünk gyakorlatilag a kulcsa vállalakozásunk online népszerűségének, íme a keresőoptimalizálás néhány alaplépése, amivel gyorsan képbe kerülhetünk.
Amikor a Google „belefut” a weboldaladba, elsőként az alábbi kérdésekre „keresi” a választ:

  • Miről szól ez az oldal? Milyen kulcsszavak vannak hozzákapcsolva?
  • Jól és helyesen működik az oldal? Gyorsan fut, rendesen betöltődik?
  • Az oldal tartalma megfelelő? A látogatók sokat időznek rajta? Szeretik megosztani közösségi portálokon, például a Facebook-on?

Ha a válaszok többsége "nem", itt az idő javítani weboldalunk látogatottságán!


1. Befelé mutató hivatkozások

A tőlünk független, más weboldalakon található, a saját weboldalunkra mutató linket (hivatkozást) befelé mutató hivatkozásnak hívjuk.

Ez annak a törekvésünknek a szükségességét jelenti, hogy minél több, témájában a miénkkel azonos jellegű, népszerű, sűrűn látogatott oldalt rávegyünk arra (pl. szakmai weboldalak, szakgyűjtőoldalak, szaknévsor), hogy vegyenek fel bennünket az általuk meglátogatásra ajánlott oldalak közé, - azaz, elhelyeztetjük rajtuk a saját weboldalunk elérhetőségét. Szerencsére sok helyen a regisztráció ingyenes.

  • Ahol a vállalkozásunkat bemutató szöveget is kérnek, ott érdemes, sőt, melegen ajánlott ezt egyedileg, azaz különbözőképpen megfogalmazni.
  • Népszerűbbek, látogatottabbak, ezáltal a Google számára is „vonzóbbak” azok az oldalak, melyeknek tényleg van érdekes tartalmuk és viszonylag sok időt töltenek ott a látogatók böngészéssel.

Bármekkora is a kísértés, ne tuszkoljuk be ugyanazzal a szöveggel weboldalunkat mindenféle linkgyűjteménybe, se ingyen, se pedig pénzért cserébe. A Google hamar felismeri az „esztelen pakolgatást” és könnyen a találati lista 97. oldalára pottyanhatunk, vagyis büntetésbe kerülhetünk egy időre, ami árthat az üzletünknek. (Informatikusaink is tesztelték, tényleg így működik.)
Ehelyett írjunk blogokat, híreket, kreáljunk érdekes tartalmakat, melyek kapcsolódnak a vállalkozásunkhoz, akár a webhelyünkön belül, akár máshol, ahol külső hivatkozásként feltüntethető a saját weboldalunk elérhetősége. Ugyancsak tapasztalatból állíthatjuk, a Google értékeli az aktivitást, minden apró erőfeszítés segíti, hogy jobb helyezést érjünk el. (pl.: ha mosógépeket árulunk, érdemes például mosógépekről szóló, hasznos tanácsokat is osztogatnunk weboldalunkon, hiszen, ha egy látogatót foglalkoztat egy kérdés és felteszi azt a Google keresőjében ("Hogyan tisztítsuk a mosógépet?"), könnyen lehet, hogy a mi útmutatónkat „dobja ki” elsőként, - főként, ha szerepel ilyen című cikk a weboldalunkon. Minél többen keresnek rá erre a kérdésre – és miért ne keresnének, hiszen érdekes, - annál többször botlanak bele weboldalunkba és a Google annál inkább előre rangsorolja azt.


2. Szociális tevékenységek: a közösségi háló rejtelmei

A friss tartalom egyértelműen változtat a Google mindenkori, weblapunkkal kapcsolatos megítélésén, - és mondani sem kell, nem rontani fogja azt.:) Új tartalmak „gyártásában” és azok megosztásában óriási segítséget jelentenek a közösségi oldalak. Miért? Mert a Google úgy értelmezi a valós emberek által megosztott és kedvelt oldalakat, hogy ott bizonyára hasznos és érdekes tartalmakra lelhet a web vándora.

Persze, ehhez leginkább két dolog szükséges. Az egyik, hogy vállalkozásunknak legyen rajongói, vagyis a minket kedvelők által követhető oldala, illetve az, hogy weboldalunk tartalmazza ezek elérhetőségét (pl. Facebook ikont), a másik, hogy megérjen egy-egy megosztást,  tetszik-et mindaz, amit magunkból, - a gondolatainkból, tudásunkból, kínálatunkból - a nyilvánosság elé tárunk.

Fontos, hogy ne csak ajánlatokat, például mosógép árakat tartalmazzanak az embereknek szánt üzeneteink, hiszen akkor vagyunk igazán sikeresek, ha minél többen megosztják, tovább viszik a híreinket, gondolatainkat, vagyis minél többen értesülnek a tényről, hogy létezünk. (Egy fontos tapasztalati tény - amit magunkon is ellenőrizhetünk adott esetben, -  hogy az emberek leggyakrabban és legszívesebben az akciókat, nyereményjátékokat vagy érdekességeket osztják meg a barátaikkal.) Jó ha arra is tekintettel vagyunk, hogy - hacsak nem egy hatalmas, nemzetközi cég vagyunk, mint pl. a Google, - az embereket nem igazán érdekli, ami a cégünkben történik.

Érdemes lehet tudni még, hogy az Economist szerint például mi, magyarok vagyunk a leginkább fogékonyak a közösségi hálók iránt – főleg, ha Facebook-ról van szó (B2C), - de építkezhetünk a LinkedIn vagy a Twitter oldalain is (B2B, B2C), ha például külföldi partnereket szeretnénk megszólítani.


3. Friss tartalom!

Akkor tehát nézzük, mit fogunk posztolni, hogy az a Google "figyelmének" felkeltésére is érdemes legyen.

Fókuszáljunk a szakterületünkre (pl mosógépek forgalmazása) és az emberek fejében megfogalmazódó problémákra, igényekre. Mivel tudjuk az életüket könnyebbé tenni? Fontos, hogy jószándékkal, kellő stílusérzékkel és szakmai tudásunkkal felvértezetten vezessük elő a mondandónkat, ne mással, például helyesírási hibákkal, vagy a konkurencia becsmérlésével vívjuk ki a figyelmüket. Ha egy rosszul „odatett” tartalom elterjed, érthető, hogy vállalakozásunk népszerűsége visszaesik. Ugyanez igaz fordítva is: ha valaki nem elégedett velünk, könnyen szétkürtölheti ezt ismerősei körében (még akkor is, ha nem igaz). Figyeljünk tehát olvasóinkra is, s ha kell, azonnal reagáljunk a vállalkozásunkat érintő kérdésekben.

Akár a weboldalunkra, akár rajongói oldalra készítünk tartalmat, ügyeljünk rá, hogy maradjunk a szakterületünknél (mennyiben kapcsolódik ez vállalkozásunk tevékenységéhez?), így a megfelelő kulcsszavak óhatatlanul is "súlyként" jelennek meg tartalmainkban a Google számára.

És még valami: A Google gyakran mellőzi a régi, mindenféle módosítást mellőző, statikus (változatlan) weboldalakat. Ha nem dinamikus vállalkozásunk online platformja, érdemes megfontolni egy új, korszerű weboldal létrehozását és működtetését, ami a most említett tartalmi előnyszerzésen túl azt is magával hozhatja, hogy az új oldalunkat már keresőoptimalizált, de legalább is arra előkészített formában vehetjük birtokba, - hiszen a programozók és informatikai csapatok felé ma már alapvető elvárás, hogy az általuk készített weblapok mindegyikébe be legyenek építve a népszerű keresők által felismerhető meta tag-ek, kódok, keresőbarát címek, struktúrák, stb.



4. Keresőoptimalizálás (SEO)

Csalódottá válunk, amikor ráébredünk, hogy weboldalunk - vagyis vállalakozásunk online telephelye, sőt, vezérképviselete - valamiért még sem felel meg az elvárásoknak, másként fogalmazva saját várakozásainknak. Ez az a pillanat, amikor rá kell ébredjünk, se egy érdeklődés, se egy megrendelés nem fut be pusztán azért, mert vállalkozásunk jelen van a virtuális térben. Egyszerűen semmit nem ér, de miért nem?
Lássuk, hogyan legyünk úrrá a helyzeten! Vizsgáljuk meg, mire van szükségünk, és azt milyen sorrendben szerezzük meg a magunk számára.
(Figyelem: amennyiben weboldalunk mindezt nem tudja, akkor mindenképpen egy komplett korszerűsítésre van szükség!)

  • Biztosítva van-e, hogy oldalunk valamennyi kódja hibamentes, szabványos, azaz érvényes?
  • Megoldott-e, hogy az URL-jeinkben szerepelnek a számunkra legrelevánsabb kulcsszavaink (pl.: http://www.supermosogep.hu/hogyan_tisztitsuk_a_mosogepet)?
  • Adott-e, hogy minden egyes oldalunk címe egyedi, és megfelelően tükrözi annak tényleges tartalmát?
  • Gondoskodtunk-e róla, hogy a webhelyen közzétett képeinknek minden esetben legyenek "alt" és "title" tulajdonságai (lsd: jobb klikk, oldal forrása)?
  • Ügyeltünk-e rá, hogy az oldal programozásakor a struktúrát követő módon, az úgynevezett header elemek (h1, h2, h3, stb) jó helyen és helyesen kerültek meghatározásra?
  • Tényleg egy jó tárhelyszolgáltatónk van, biztosított a weboldal gyors betöltődése?

Egy jól működő weboldalnak, amit a Google is értékel és az emberek érdeklődését is felkelti, mindezt tudnia kell!

Itt ingyenes kivizsgálást kérhet meglévő weboldalára: KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
Itt keresőoptimalizálást kérhet: SEO
Keresőoptimalizált és korrekt honlap ajánlatokat itt talál: HonlapKirály.hu

Ügyfélszolgálat

Irodánk címe:
H-2000 Szentendre, Szatmári utca 41.

Telefon:
+36.26.500.075
Fax:
+36.26.500.076
Mobil:
+36.20.983.4677

E-mail:
support kukac netforum.hu

Referenciáink

ZeneFórum.hu
szro.hu
cocacolastrandparty.hu
alexandering.hu
napenergiabolt.hu
playtv.hu
galgafeny.hu
kolyokido.hu
inktrade.hu
tesz2000.hu
diafilm.hu
fricipapa.hu
bvop.hu
alfredpanzio.hu
recyclen.hu
femepito.hu
naidesuss.hu
kovintrade.hu
eurobau.hu
klimacentrum.hu
EGRshop.hu
investmenthungary.hu
hikev.hu
chemolab.hu
diotoro.com
elektrovill.hu
hoti.hu
feromix.hu
slohun.hu
vaskut.hu
tresz.hu
lantel.hu
pbjfalunkert.hu
gyerm91.hu
luminart.hu
eskuvo.hu
neumo.hu
larion.hu
reklamgazda.hu
allcentral.hu
cegkezelo.hu
metalage.hu
vitorla.com
sportforum.hu
simonyidora.hu
kiallitasepites.hu

Vélemények rólunk

„A korábbi honlapunk után soha nem gondoltam volna, hogy a webes megjelenésünk annyira exkluzív lehet, mint amire mi a férfi divatáru gyártásában törekszünk. Arra pedig végképp nem számítottunk, hogy a hírlevél ekkora jelentőséggel bírhat ügyfélkörünk támogatásában....

"Nagyon tetszik az új adminisztrációs felület! Bármi meg tudok csinálni pillanatok alatt! Köszönöm!"

domainkiraly_1570_hal.jpg

Akkreditált Regisztrátor